SYKSY TULI VAATEKAAPPIIN

Tiedättekö sen tunteen kun vaatekaapista ei vaan löydy mitään päällepantavaa ja susta tuntuu, että tekisi laittaa koko vaatekaapin sisältö vaihtoon? Mulla on ollut viime aikoina juuri sellainen fiilis ja muuton myötä tajusinkin, että todellisuudessa käytän ehkä 40% mun vaatteista ja loput vaan oleilee kaapissa parempia päiviä odotellessa. Jos vaatteet eivät enää tunnu tai näytä hyvältä, miksi niitä pitäisi siis turhaan hamstrata vaatekaappiin? Niimpä mä päätinkin että ennen toivottavasti vuoden päässä odottavaa ihkaomaan kotiin muuttoa mä hankkiudun eroon turhista vanhoista vaatteista, ja samalla teen tilaa uusille ja entistä ajattomammille vaatteille! Asiasta toiseen ja itse postauksen aiheeseen: mä kokosin iltani ratoksi pari kollaasia ihanista syysasuista, joita toivon voivani pukea päälle ainakin jossain muodossa tämän syksyn aikana!
Untitled #95

Täydelliset boyfriend-farkut taitavat olla listalla jo toista tai kolmatta vuotta, sillä kyseistä vaatekappaletta ei vaan ole suunniteltu mun vartalotyypille. Joko farkut jäävät pepun kohdalle tukevasti jumiin tai sitten ylös asti mentyään ovat housut muuten about 2 kokoa liian isot ja lahkeet muistuttavat trumpettihousuja... Ehkä mä pikkuhiljaa luovutan tämän etsinnän kanssa tai sitten etsin juuri sen mulle täydellisen merkin ja mallin, olisiko teillä mitään vinkkejä?
Untitled #96
Parin viikon takaisilla festareilla pääsin jo tekemään tiivistä tuttavuutta sadetakin kanssa, kun vettä satoi käytännössä taukoamatta koko viikonlopun ja ilman sitä olisi hypotermia ja itkupotkuraivarit pilanneet koko viikonlopun. Alunperin mä olin ostamassa kaupasta aivan uutta takkia, kunnes äiti kaivoi mummolasta esiin noin 40 vuotta vanhan, mutta aivan nykyisiä vastaavan sadetakin! Hieman ummehtuneesta hajustaan huolimatta takki on aivan huippulöytö, ja ennen kaikkea säästin useamman kympin äidin hyvän muistin ansiosta! Kaikki muut tästä kollaasista löytyvät multa löytyykin paitsi tietysti ne Hunterit, jotka eivät ole opiskelijabudjetille ihan ne optimaalisimmat kumpparit... Ehkä vielä joku päivä!
Untitled #97
Tästäkin kokonaisuudesta taitaa löytyä kaikki paitsi takki ja clutch, jotka toivottavasti löytävät tiensä pian mun vaatekaappiin! Mä ostin Rodoksen Zarasta aiiivan ihanan jumpsuitin jota kerkesinkin jo käyttää synttäripäivänä ja joka odottaa innokkaana seuraavaa käyttökertaansa kaapissa. Mitään bileisiin tai juhliin viittavaa ei kyllä ole tiedossa lähitulevaisuudessa, mutta ainakin mulla on asu jo valmiina! 
Untitled #98
Vikaan kollaasiin kokosinkin sitten kaikkea ihanaa mitä syksynä vain voi päällensä laittaa, eli paksuja neuleita ja lämpimiä bootseja muilla asusteilla höystettynä, unohtamatta tietenkään tummaa huulipunaa! Täydellinen neule on myös hakusessa, sillä en ole varmaan ainoa joka on kyllästynyt vain yhden talven kestäviin polyesterneuleisiin, jotka aina kevään tullessa päätyvät nukkantuneina ja venyneinä vaatekaapin pohjalle ja unohtuvat sinne? Tänä talvena tarkoitus on siis panostaa laatuun määrän sijaan, sillä hyvälaatuinen vaate tulee loppujen lopuksi huonolaatuista halvemmaksi ja tietenkin pysyy parempana pitempään! Siinä olikin aikalailla mun vaateinspiraatio tälle syksylle, saa nähdä mitä talvi tuo sitten tullessaan! 

2 kommenttia:

  1. Oon kyllä täysin samaa mieltä sun kaa! Mullakin on hirvee kasa vaatteita joita en käytä, mutta en raaski heittää poiskaan... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä en edes ymmärrä miten ne vaatteet on sinne päätynyt ja miksi hamstraan niitä vielä kolmen vuoden jälkeenkin, mutta siellä ne näköjään on ja pysyy... Vois oikeasti koittaa ryhdistäytyä ja viskata kaikki kerralla pois jos joku päivä uskaltaisin! :-D

      Poista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8