MY NEW BABY

Tadaa! Mä ostin uuden kameran! Mä olen jo pitkään (siis oikeasti, pitkään) pyöritellyt mielessä ajatusta pienemmästä ja kevyemmästä kamerasta jota olisi helpompi kantaa mukana. Viime aikoina kun se kuvailu on kaatunut juuri siihen faktaan että tuo Canonin järkäle ei kerta kaikkiaan vaan mahdu koululaukkuun ja lisäksi painaakin ihan mukavasti. Lisäksi kalliin kameran retuuttaminen ja muiden kamojen keskelle sullominen tuntui väärältä kameraakin kohtaa. Lisäksi mun 50mm:llä on ollut tarkennusongelmia jo pidemmän aikaa ja tämä kaikki ärsytys sai mut päätymään uuden kameran ostoon. Tietenkin olisin voinut ostaa vain uuden putken Canoniin, mutta se käytettävyys ja mukana kantamisen hankaluus oli se suurin ongelma.
Mä olin jo pidemmän aikaa vilkuillut melkeimpä joka toiselta bloggaajalta löytyviä Olympus PEN-kameroita, jotka näppärän kokonsa ja muiden ominaisuuksiensa takia houkuttelivat luonnollisesti muakin. Olin jo tilaamassa uusinta Olympus PEN E-PL7-kameraa, kun näin tämän ihanuuden fb-kirppiksellä ja syvällisen tutkimuksen jälkeen päädyin ostamaan tämän. Tämä on siis Olympus PEN E-P5, eli noita Lite-malleja "ammattimaisempi" ja aavistuksen järeämpi versio. Uutena tämä kamera on maksanut n. 1000€, eli kyse on ihan kunnon kamerasta! Tästä löytyy myös kosketusnäyttö, wifi yms. mukavuudet, enkä voisi olla tyytyväisempi! Etenkin hämäräkuvauksessa tämä kamera suoriutuu tuhat kertaa paremmin kuin edeltäjänsä ja isoillakaan ISO-arvoilla kuvassa ei näy kohinaa tai muutakaan suttua. Ja se kuvanlaatu, I'm in love! Tällä hetkellä kuvailen pelkällä kittiobjektiivilla, mutta 45mm on hankinnassa hetki kun sopiva yksilö tulee vastaan. Mikäli joku on siis myymässä omaansa niin mulle saa vinkata!IMG_4174 IMG_4175 IMG_4167

6 kommenttia:

  1. Oon myös haaveillut tuosta jo pidemmän aikaa, tekisi niin mieli ostaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin eilen oli fb:n kamerakirppiksellä kyseinen kamera myynnissä! ;-) Suosittelen, niin näppärä kamera!

      Poista
  2. Mullakin on vain iso kamera, niin pieni hyvä kamera olis myös kiva, mutta idea varmaan kaatuu siihen, kun ei ole paljoa ylimääräistä rahaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa katsoa käytettyjä kameroita! Monissa kunto on ihan uutta vastaava eikä se perustekniikka muutu parissa vuodessa mihinkään, hinta on vaan ihan eri luokkaa ja siinä todellakin säästää :-)

      Poista
  3. Haha hassua kun niin moni vaihtaa Canonista Olympukseen ja itse tein just päinvastoin:D kyllästyin Olympuksen jatkuviin vikoihin (vaihdoin runkoa 3 kertaa kahden vuoden aikana ja aina piti muutaman kk välein lähettää huoltoon) ja oon ihan in love tuohon Canoniin:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, mä en ole kuullut että kellään olisi ollut sen suurempia ongelmia tän merkin kameroiden kanssa :-/ Mäkin siis tykkään Canonin kameroista tosi paljon eikä niissä siis ole mitään vikaa, mulla lähinnä vaan koko ja muut näppärät ominaisuudet sai vaihtamaan kameraa :-)

      Poista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8