KYLMÄ

Otsikko kertookin jo kaiken oleellisen. Viime päivät lämpöasteet on hiponeet kahtakymmentä ja ulkona en ole juossut muuta kuin auton ja ulko-oven väliä. Koiraa lenkittäessä sormet jäätyvät ja jo viiden minuutin jälkeen tekee mieli juosta äkkiä sisälle, on tämä suomen talvi vaan niin ihanaa aikaa! Viime päivät eivät muutenkaan ole olleet ihan kuukauden parhaimpia, nimittäin mua pitkään vaivannut niska-hartiajumi meni niin pahaksi että eilen koulussa alkoi huimaamaan ihan älyttömästi ja olin varma että pyörryn siihen paikkaan. Tämä päivä on mennyt saman olotilan kanssa taistellessa ja tuntuu, että kohta se pää putoaa pois paikaltaan. Välillä musta tuntuu että elän jonkun 70-vuotiaan kehossa, näitä kun vaivoja olisi vaikka muille jakaa. Muuten elämä on sujunut samaa rataa: treenikausi saatiin päätökseen eilen ja ne ikuiset kouluhommat vievät edelleen suurimman osan ajasta. Nea onneksi saapuu tänne pimeyden keskelle perjantaina, sitten vakkariasukuvaaja onkin taas paikalla! Asukuvia olisi kyllä kiva ottaa, mutta tuo hyytävä ulkoilma ei kauheasti houkuttelee seisoskelemaan pihalla. Black Fridayn & muut uudet ostokset yritän kuvata heti kun satun olemaan kotona valoisaan aikaan, viime viikot olen kaikki viikonloput ollut menossa juuri parhaimpaan kuvausaikaan. (Joka kestää siis sen huimat 2,5h tuntia.) Kyllä tämä talvi on vaan bloggaajan pahin vihollinen, eihän siitä näköjään mihinkään pääse.Untitled Untitled

12 kommenttia:

  1. Ihana asu <3 Onneksi täällä ei ole ollut kun muutama aste pakkasta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Itse asua ei tosin kamalasti näy koska kylmän suojaksi oli pakko heittää tuo kilometrihuivi päälle :-D Mä voisin vaikka samantien muuttaa sinne etelään, vaihdetaanko osia? :-D

      Poista
  2. Makuasia tietenkin, mutta voisin sanoa, että olet ehkä kuitenkin tyytyväisempi siihen kylmään ja lumeen siellä. Täällä etelämmässä ei ole valoisaa kolmea tuntia enempää päivässä eikä lunta joka toisi edes vähän valoisampaa fiilistä. Ja vettä sataa päivästä toiseen... Ja laita lapaset käteen niin auttaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvaaja vaati mun hanskoja itselleen, siksi ne puuttuvat käsistä(ja sitten sormet olivatkin jäässä loppupäivän) :-( Makuasioitahan nämä ovat, mutta mä en vaan tunnetusti pidä talvesta. Lumi on ihan fine, mutta korkeiden pakkasten tullessa mulla ylittyy kipuraja ja linnouttaudun sisälle :-D Ja usko pois, täällä se pimeys on paljon pahempaa kuin etelässä, onhan tässä kuitenkin 800km välillä.

      Poista
  3. Meillä täällä etelä suomessa on vaan loskaa ja vettä :/ koita selvitä noiden kipujes kanssa, mulla vähän samaa ongelmaa, että aina joku paikka kipeänä :-D
    http://longwayhomeronja.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä jopa melkein mieluummin vaihtaisin siihen, nää pakkaset ei vaan sovi mulle :-D Ja sanoppa, aina joku paikka kolottaa!

      Poista
  4. Joo mä oon kans kärsinyt niska-hartiajumin aiheuttamasta huimauksesta ja se on kyl kamalaa, jännää miten vaan semmonen juttu voi aiheuttaa niin kauheen tuntusta oloa :D Meillä päin on ollu korkeimmillaan vaan -10 astetta mut seki tuntuu mulle ihan liialta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo älä muuta sano! Sinänsä tosi pieni juttu, mutta voi aiheuttaa ihan hirveän olotilan :-D Onneksi täältäkin lähti ne kovat pakkaset parin päivän jälkeen...

      Poista
  5. Mulla oli kans joskus pari vuotta sitten aika pitkään samalla alueella kipua. Itse en kyllä silloin kauheasti urheillut ja se helpottikin huomattavasti, kun aloin liikkua säännöllisesti. Voitisko muuten alkaa taas laittaa asujen tiedot johonkin näkyviin? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tuo kipu taitaa johtua lähinnä huonossa asennossa istumisesta & nukkumisesta ja jatkuvasta niskojen jännittämisestä esim. laukkua kantaessa :-) Ja joo toki, tästä postauksesta ne taisi kiireessä unohtua! :-D

      Poista
  6. Löysin sun blogis juuri ja tykkään kovasti ! :)

    http://sofia-emilia.blogspot.fi/

    VastaaPoista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8