DUBAI DAY 3

Jostain syystä mä olen ihan älyttömän hidas näitten reissupostausten tekemisen suhteen, reissusta on jo viikko enkä ole vieläkään päässyt postausten suhteen kuin reissun puoliväliin. Jotenkin se kuvien valitseminen ja muokkaaminen tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikealta vaikka ei siihen loppujen lopuksi edes niin kauaa mene. Tällä hetkellä tekisin mitä vain että voisin vaihtaa tämän ympäröivän lumen ja loskan aurinkoon, hiekkarantaan ja paahtavaan helteeseen. Jännää että tästäkin reissusta on kulunut kohta jo kuukausi!dubai dubai dubai dubai Tänä reissupäivänä me haluttiin hieman vaihtelua elämään ja päätettiin uima-altaan sijasta suunnata Jumeirahin rannalle, josta näkisi myös kuuluisan Burj al Arab - hotellin. Lyhyen taksimatkan jälkeen oltiinkin perillä ja astuttiin taksista ulos paahtavaan helteeseen. Ranta oli tosi kiva, melko täynnä ja ei ihan Thaimaan rantojen veroinen mutta silti ihan viihtyisä paikka. Hetken kävelyn ja kuvien oton jälkeen alkoi olla jo melko kuuma, joten heitettiin kamat hiekalle ja alettiin ottamaan aurinkoa. Aika nopeasti siinäkin hommassa nousi hiki pintaan, joten välillä käytiin uimassa ja jatkettiin samalla kaavalla. Paikalliset(= ne alemman luokan työläiset, ei siis emiraattien kansalaiset) kiertelivät rannalla selvästi turistinaisia välillä vilkuillen mikä teki auringonotosta hieman epämukavaa. Viimeinen pisara mulle oli nuorten miesten porukka, joka parveili ainakin puoli tuntia ihan meidän edessä ja jotka ottivat musta mukahuomaamattomia salakuvia samalla kun yritin ottaa aurinkoa. Sitten mulla tuli mitta täyteen ja äidillä tuli liian kuuma, joten pakattiin kamppeet kasaan ja lähdettiin kävelemään rantaa vierustavia katuja takaisin päätielle. Rannalla olisi ollut takseja, mutta sen sijaan me päätettiin kävellä vielä edemmäs jotta saisin Burj al Arabista parempia kuvia. No, tie jatkui ja jatkui eteenpäin mutta takseja ei näkynyt ja jano ja väsymys vaan kasvoi. Lämpötila oli lähempänä 40 astetta ja kahvilaa, ravintolaa tai taksipysäkkiä ei näkynyt lähimaillakaan. Oikeasti me käveltiin vain suhteellisen lyhyt matka, mutta paahtava kuumuus tuntui lisäävän etäisyyttä entisestään. Lopulta löydettiin taksi, ja ilmastoidun auton penkillä lysähtäminen oli ehkä päivän ihanin hetki. dubai dubai dubai dubai dubai dubai dubai dubai Hikisen rantavierailun jälkeen me mentiin pariksi tunniksi hotellille lepäämään ja laittautumaan jonka jälkeen lähdettiin taksilla kohti Palmusaarta ja Atlantis The Palm - hotellia. Tarkoituksena oli keretä paikalla ajoissa kuvaussessiota varten mutta lähdettiin liian myöhään ja aurinko alkoi jo laskemaan. Hienot maisemat oli saarella silti ja itse hotelli oli aivan superhieno! Pienen kuvaussession jälkeen mentiin hotellin sisään tarkoituksena löytää kiva illallispaikka ja siinä kierrellessä meinasikin iskeä valinnanvaikeus! Koko ajan takaraivossa kummitteli Kaleidoscopen paljon kehuttu buffetillallinen, johon me lopulta päädyttiin. Aamupalasta oli kulunut jo aika pitkäkin tovi, joten nälkä oli suuri ja iskettiin heti buffetin kimppuun. Ja kyllä sitä valikoimaan olikin paljon! Amerikkalaista, intialaista, sushia, paikallisia herkkuja ja paljon kaikkea muuta hyvää. Parin kierroksen jälkeen alkoi olo olla jo aika tukala mutta mutta jälkiruokaakin piti tietenkin maistaa. Siinäkin oli tosi hyvä valikoima ja herkkuja löytyi laidasta laitaan ja jälkiruoan jälkeen alettiin olla jo räjähtämispisteessä. Olihan tuo buffet kaikessa runsaudessaan tosi hyvä, mutta jotenkin odotin ylistävien arvostelujen perusteella tuolta vielä vähän enemmän, mutta moitteita ei silti ole! Illallisen jälkeen pyörittiin taksille ja suhautettiin saarelta Dubai Malliin, jossa kierreltiin pari tuntia aina sulkemisaikaan asti. Dubai oli muutenkin shoppailijan pahin unelma ja painajainen, sillä myöhäisten aukioloaikojen takia tuli kaupoissa pyörittyä aina keskiyöhön asti, huhhuh.dubai dubai dubai dubai dubai