SAN FRANCISCO DAY 2

Nyt olisi taas pienen (heh) tauon jälkeen luvassa jatkoa kielimatkapostauksille! Näitten tekeminen on vähän jäänyt kaikkien muitten kiireitten keskellä, etenkin kun näiden postauksien tekooon menee minimissäänkin sen kaksi tuntia. sanfranday2 sanfranday2 Viime postauksessa me vietettiin ensimmäistä iltaa San Franciscossa, joten jatketaan nyt seuraavasta päivästä eli lauantaista! Ensimmäisenä aamulla me ajettiin bussilla Golden Gate Bridgen näköalatasanteelle jossa meillä oli aikaa puolisentoista tuntia. Se silta oli kyllä ihan älyttömän hieno etenkin livenä, oli hassua ajatella että täällä me nyt tosiaan ollaan ja otetaan kuvia tämän sillan edessä. Me otettiin aluksi kuvia meidän neljän porukassa, johon kuului minä, Bettina, Tea ja Lina. Tällä reissulla meidän porukka tiivistyi entistäkin enemmän ja meistä tuli tosi läheisiä, mistä mä oon ihan älyttömän iloinen! Ryhmäkuvien jälkeen me jäätiin Tean kanssa ottamaan vielä kuvia, käveltiin aina pari metriä ja otettiin sitten taas kuvia, joten ei lopulta päästy kauhean pitkälle. Mutta pääasia on että silta tuli ikuistettua!  goldengate goldengate goldengate goldengate goldengate goldengate goldengate Sen puolitoistatuntisen jälkeen me ajettiin pari minuuttia jonkun museon(?) vieressä olevaan upeaan puistoon, johon pysähdyttiin vähäksi aikaa. Me käytettiin Tean kanssa tämäkin aika tehokkaasti ja mentiin ottamaan kuvia. Päästiin myös todistamaan näkyä jossa mies halaili puuta keskellä puistoa. sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 Me löydettiin ehkä täydellisin kuvauspaikka ikinä, mutta tylsien vaatteiden väsymyksestä turvonneiden silmien takia kuvien otosta ei tullut oikein mitään. Puistovierailun jälkeen me pakkauduttiin taas bussiin ja lähdettiin ajaamaan meidän seuraavaa kohdetta kohti, joka paljastui Haight-Ashburyn hippialueella sijaitsevaksi Haight Streetiksi. Se paljastuikin hieman erilaiseksi alueeksi, sillä kadulla käveli hieman epäilyttävän näköisiä tyyppejä ja kadunvarsilla istuskeli ihmisiä jotka olivat selvästi ihan muissa maailmoissa. Ihan kiva paikka tuo kuitenkin oli, ainakin tosi erilainen muihin verrattuna! Me kierrettiin Tean kanssa muutamat kaupat ja käväistiin syömässä myös jäätelöä Ben & Jerryn omassa liikkeessä.  sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 Tuon parituntisen jälkeen me palattiin taas bussille ja ajettiin takaisin hotellin lähelle. Siitä alkoikin reissun ärsyttävin ja tuskaisin osuus sillä me lähdettiin kiipeämään läheiselle näköalatasanteelle joka sijaitsi todella jyrkän mäen päällä. Kaikki talot ja tiet oli muutenkin rakennettu tosi jyrkille rinteille, täytyy kyllä nostaan hattua niille jotka tuolla osaavat ajaa ja parkkeerata autonsa. Meille oltiin sanottu että San Franciscossa on Los Angelesia viileämpää, joten kannattaa laittaa pitkät housut ja huppari päälle. Niimpä me kaikki oltiinkin varustauduttu erittäin lämpimästi kuin aurinko alkoikin yhtäkkiä porottaa täydeltä taivaalta ja lämpötila kohosi reiluun 25 asteeseen. Siinä jyrkkiä rinteitä kivutessa valittettiinkiin koko reissun edestä, ja olin varma että saan lämpöhalvauksen hetkellä millä hyvänsä. Lopulta me päästiin hikisinä ja erittäin kärttyisinä sinne näköalatasanteelle, ja maisemien katselu meni vähän ohi siinä henkeä haukkoessa ja varjoa etsiessä. Mä sain kuitenkin napattua sieltä pari kuvaa ja olihan siellä kieltämättä tosi hienot maisemat! Sieltä näki Alcatrazin, Golden Gaten ja koko rannikkoalueen! sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 Sitten me saatiin kuulla että luvassa on lisää kävelyä - seuraavaksi oli nimittäin vuorossa kuuluisa Lombard Street, joka sijatsi tietenkin vastakkaisella kukkulalla. Lombard Street on siis maailman mutkaisin tie joka on myös kauniisti koristeltu, ja siksi niin kuuluisa nähtävyys San Franciscossa. Niimpä me kivuttiin ensin rinnettä alas ja sitten taas ylös ja sitten me oltiinkin jo perillä, jälleen tuupertumisen partaalla ja kuumuutta valittaen. Lombard Streetiä mä olin odottanut todella paljon ja en joutunut pettymään, se oli nimittäin todella hieno myös luonnossa! Mä kuvasin pari videopätkää ja otin paljon kuvia, ja sitten olikin taas aika jatkaa matkaa. sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 Me palattiin hotellille ja levättiin siellä vähän aikaa, ja sitten suunnattiin takaisin Fisherman's Wharfiin. Siellä meillä oli luvassa ensin veneajelu Golden Gate - salmella ja sen jälkeen illallinen Hard Rock Cafessa. Tuolla veneajelulla mulla paloi naama tosi pahasti, koska en ollut tietenkään laittanut aurinkorasvaa koska päivän piti olla tuulinen ja kylmä. Tuolla veneajelulle me mentiin Golden Gate Bridgen alta, joten sain otettua vielä lisää kuvia sillasta. Me mentiin myös Alcatrazin ohi ja sain napattua siitäkin pari hyvää kuvaa. Mä oisin mielelläni vieraillut myös Alcatrazilla, mutta se ei tällä kertaa ollut mun harmikseni mahdollista. Hard Rock Cafen huippuhyvien hampparien jälkeen me kierreltiin pari tuntia satama-aluella ja mentiin sen jälkeen valmistautumaan illalla olevaa discoa varten, joka järjestettiin myös samassa paikassa. Koko ravintola oli meille varattu ja koko ilta oli tosi kiva, vaikka ne itse "bileet" eivät niin hyvät olleetkaan. sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2 sanfranday2

1. Oi että miten ihana postaus taas! Tulee itsellekkin kauhee hinku päästä ulkomaille :) Mut hei muuten ois kiva jo nähdä se matkavideo, millon aattelit julkaista sen?:)

1. Muutama lukija oli toivonut että mä julkaisen sen vasta kaikkien näiden matkapostausten jälkeen, joten se on luvassa sitten viimeisenä! :-)

2. Äääh en kestä kuin ihana postaus!! Ja muutenkin aivan ihana blogi, pakko jäädä lukijaks! :3

3. please, promise that you'll never stop blogging! your blog is so gorgeous i love these pictures! can you ever write something by english?

1. Yeah I promise I won't! I love this way too much to give it up. And maybe some day I could write in English, but as for now I don't have that many international followers :-)

4. Oi miten ihana postaus! :) Ootko muuten tekemässä jossain vaiheessa sitä blogikirppista?

1. Kiitos paljon! Ja olen, mulla on vaan ollut niin paljon kiireitä että en ole kerennyt lisäämään niitä vaatteita sinne kirppikselle! :-)

5. voi teillä sattu tosi hyvä sää san franciscossa!! olin siis itekkin tänä kesänä tuolla kielimatkalla, ja meiän san francisco reissu oli just sitä mitä oli luvattu eli kylmää ja tuulista... Golden Gate Bridge kuvistakin tuli ihan harmaita ku oli paljon sumua ja pilviä... mutta oli se silti uskomaton kokemus !! :)

1. Niin sattu, harmi vaan että me ei oltu yhtään valmistauduttu siihen! :-D Mutta oli kyllä kiva että aurinko paistoi, niin kuvatkin onnistui paremmin!

6. moi karoliina
    iso takapuoli

7. Tosi ihania kuvia ja tosi kiva postaus muutenkin, teillä vaikutti olevan ihana reissu!

www.aduaa.blogspot.com

1. Kiitos paljon! Ja meillä tosiaan oli aivan huippu reissu! :-)