AJATUKSIA BLOGGAAMISESTA

Mulle on tullut paljon kysymyksiä siitä, miksi poistin edellisen postauksen. Kommenttien takiako? Ei, tai ainakaan pelkästään. Mä en en ollut koko postaukseen tyytyväinen edes sen julkaisuhetkellä, ja kommenttien lukeminen lisäsi mun turhautumista entisestään. Kukaan ei kommentoinut mitään postauksen aiheeseen liittyvää, vaan kaikki kommentit liittyivät tavalla tai toisella siihen, miten mun blogista on tullut niin kaupallinen ja miten mä teen tätä hommaa pelkästään vaatteiden ja ilmaisten juttujen takia. Tämä yllätti mut täysin, koska en itse ollut huomannut asiaa ollenkaan, enkä tajunnut, että joku voisi nähdä asian niin.
26/5 Syy siihen, miksi mulla on tällä hetkellä 4 yhteistyökumppania on se, että säästän tällä hetkellä kesän Californian matkaan, ja sen takia en ole juurikaan shoppaillut viime aikoina. En ole itse pyytänyt lisää yhteistyökumppaneita, vaan nämä firmat ovat ottaneet itse minuun yhteyttä ja olen tietenkin lähtenyt kiinnostuneena mukaan kokeilemaan. Yhteistyökuvioiden pyörittäminen vie kuitenkin huomattavasti enemmän aikaa kuin voisi kuvitella, ja olen näillä näkymin sanomassa ainakin yhden irti koska en ole tyytyväinen kyseisen kaupan toimintaan.
Se, että viime aikoina on näkynyt paljon yhteistyöpostauksia on totta, mutta se johtuu siitä että muuten olen postaillut normaalia vähemmän. Yleensä 20 postauksesta vain 2 tai 3 on yhteistyöjuttuihin liittyviä, mutta esim. huhtikuun vain kymmenessä postauksessa tämä tuntuu huomattavasti isommalta määrältä. Toki yhteistyöjuttujen määrä on lisääntynyt viimeisen vuoden aikana, mutta mun mielestä ne ovat kuitenkin vielä ihan siedettävällä tasolla verrattuna moniin tunnetumpiin blogeihin.
Viime aikoina muakin on tympinyt jatkuva vaatteiden kuvaaminen ja pelkästään niiden postaaminen, mutta se on johtunut siitä, että mulla ei ole ollut aikaa eikä jaksamista muuhun. Yhteistyöpostaukset on ollut pakko tehdä, mutta kukaan ei ole velvoittanut mua ns. "normipostausten" tekoon, joten ne ovat jääneet kiireen ja motivaation puutteen takia vähemmälle kuin koskaan aikaisemmin. Senkin takia teistä luultavasti tuntuu, että täällä ei muuta näykään kuin yhteistyöjuttuja, ja mä olen siitä pahoillani. 26/5 Jos mä jotain haluan tällä postauksella sanoa, niin se on se, että mä en tee tätä hommaa ilmaisten vaatteiden tai minkään muun edun vuoksi. Mä bloggasin melkein 5 vuotta ennen kuin sain ensimmäisen  yhteistyökumppanini ja alusta asti olen tehnyt tätä vain siksi, koska tykkään tästä niin paljon. Mä saan edelleen vain pienen murto-osan mun vaatteista blogin kautta, ja tulisin hyvin toimeen ilmankin. Seuraavaksi tulee varmaan kommenttia siitä, että mikset sitten kieltäydy yhteistöistä. Suurin syy siihen on se, että niitten kautta on mahdollista saada erikoisempia ja hienompia vaatteita, mitä ei löydy jokaiselta vastaantulijalta. Yksi syy siihen, miksi monet bloggarit erottuvat valtavirrasta pukeutumisellaan on se, että heillä on juurikin näitä yhteistyökumppaneilta saatuja "erikoisempia" vaatteita, joita täältä Suomen kaupoista ei löydy. Näistä kaupoista löytyy juuri nämä viimeisimmät trendivaatteet nahkahihaisista takeista läpinäkyviin clutcheihin, jotka rantauvat Suomeen yleensä vasta paljon myöhemmin. Mä en kuitenkaan halua tällä puolustella mun yhteistyökuvioita, mutta mä en henkilökohtaisesti näe yhteistyön tekemissä mitään pahaa, kunhan niitten määrä pysyy kurissa ja blogista löytyy ennen kaikkea paljon muutakin sisältöä. Näin ei ole ollut mun blogissa viime aikoina, mutta tilanne paranee huomattavasti nyt kun loma alkaa ja mulla on taas enemmän aikaa ja jaksamista tähän hommaan. Mä tein päätöksen että tästä lähtien esittelen yhteistyön kautta saatuja vaatteita ainoastaan asukuvien yhteydessä, eli enää ei näy erillisiä postauksia saapuneista vaatteista, koska niihin ollaan selvästi kyllästytty ruudun molemmin puolin. Nimenomaan vaateyhteistyöjuttujen pitäisi siis vähentyä huomattavasti, koska olen itsekin kyllästynyt niiden pyörittämiseen. Kuulostaako paremmalta?
Nyt mä lähden kannustamaan Leijonat voittoon, toivottavasti tämä asia selkesi teille ja ymmärrätte, että mä teen tätä hommaa edelleenkin vain siksi, koska tykkään tästä! 

42 kommenttia:

  1. Oot tosi asiallinen! Kiiti tästä postauksesta, selvensi paljon :)

    VastaaPoista
  2. Tää on aivan totta. Musta tuntuu että kaikki jotka valittavat sun yhteistyön kautta saatujen vaatteiden määrästä ovat vaan kateellisia. Ei kaikilla ole menestyvää blogia tms. Mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa hyväksyä yhteistyöpyyntöjä - kelle nyt ei kelpais hienot ilmaset vaatteet :--D Se menee musta jo epätoivoseks touhuks, että mennään ruinaamaan yhteistyötä esimerkiksi jonkun kalliin merkkikellon takia ja siis kaikki vaan siks, että saatais ilmaseks niitä kalliita juttuja.

    mun mielestä sulla on ihana blogi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentista, mukava kuulla että et näe tässä mitään pahaa! :-)

      Poista
  3. Pakko sanoo et tosi asiallinen postaus, ja henk koht mä oon ainakin pahoillani että kommentoin siihen poistettuun postaukseen anona koska ei ollut tarkoitus nostattaa mitää paskamyrskyä tai pahaa mieltä sulle. Onneks kuitenkin ite ymmärsit kommenttien pointin ja hyvä nähdä että oot itsekin samaa mieltä edes osittain :) Mukavaa kesää sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei sun tarvi pyydellä anteeksi, säkin ilmaisit vaan mielipiteesi! :-) Samoin!

      Poista
  4. Mun mielestä yhteistyö postaukset on aina tosi kiinnostavia, itse luin blogeja juuri niiden uusien asuinspiraatioiden vuoksi. Olisi todella typerää, jos joutuisit kieltäytymään yhteistöistä sen takia, että jotkut ovat niistä kateellisia...
    Olen blogiasi lukenut melkein alusta asti ja edelleenkin ihan yksi lemppareista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin se on juuri inspiraation lähde, kun löytää uusia ihania vaatteita ja nettikauppoja toisten blogien kautta :-) Kiva kuulla että olet ollut mukana näin pitkään, toivottavasti oot jatkossakin!

      Poista
  5. ihanaa kun jaksoit vastata asiallisesti! suuret kiitokset (: hei olis muuten kiva, jos toteuttaisit päivä kuvina tai kännykkäkuvapostauksen =) tai videoki ois jees! mukavaa kesän jatkoa ja tsemppiä vikoille koulupäiville!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että tykkäsit, mä pyrinkin kirjoittamaan mahdollisen tyhjentävän vastauksen kaikkiin näihin viimeaikaisiin kommentteihin :-) Ja kiitos postausideoista, mä alan toteuttaan niitä tässä pikkuhiljaa ja ajastan ne sille ajalle kun olen jenkeissä! Ja sulle myös!

      Poista
  6. Mun mielestä yhteistyöpostauksissa ei oo mitään pahaa mutta niissä on aina riski. Bloggaajan pitää mainostaa yt-kumppaniaan vaikka ei tykkäiskään sen toiminnaista tai ois pettynyt tuotteeseen ja sit voi herkästi tulla sellaset "huonot" nettikaupat suosioon. Onneksi kuten itekki sanoit nii irtisanot sopimuksen jos et oo tyytyväinen ja ilmeisesti harkitset mitä haluat yhteistyöhön sun kanssa. Hyvä postaus, harvoin on näin asiallisia ja perusteltuja postauksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta! Joo, mä en koskaan mainostais mitään sellaista mistä en oikeasti pidä, joten siksi sanonkin irti tämän yhden yhteistyön :-) Kiva kuulla että tykkäsit!

      Poista
  7. Hieno ja tosi kypsä vastaus tuohon nillitykseen!

    VastaaPoista
  8. Hyvin perusteltu postaus! Täytyneen myöntää, että itse olen jättänyt lukematta/tarkastellut "taasko"-ilmeellä joitakin yhteistyöpostauksia, kyllästymistä koko blogiin on siis ollut havaittavissa. Niistähän ei ole periaatteessa mitään hyötyä meille lukijoille, vain sulle ja koko blogi vaikutti pinnalliselta kun lähes joka postaus liittyi uusiin vaatteisiin. Nyt kuitenkin taidan pysyä lukijoissa!:--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Onhan joistakin yhteistöistä hyötyä, kun välillä on ollut arvontoja ja kohta on taas yksi sellainen tulossa! Mutta oikeassa olet, tästä lähtien niitä on onneksi vähemmän ja kiva kuulla! :-)

      Poista
  9. tää on taas yks näitä itkuruikutuspostauksia joissa selitellään kuinka mä teen töitä tän eteen yms. ja kuinka yhteistyöpostauksia on pakko tehä ko ne "pakottaa" ... sama virsi joka bloggaajalla, kyllähän sen tietää miksi niitä tavaroita otetaan vastaan. ei kirjoittaminen ole kyllä mitään työtä millä oikeasti ansaittaisiin ne määrät mitä bloggaajat saavat ilmaiseksi.

    ja ei, en ole kateellinen, turha siis inistä siitä : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä itseasiassa teen töitä tämän eteen, viikossa menee monta tuntia pelkästään yhteistyöjuttujen hoitamiseen postausten teosta nyt puhumattakaan :-) Ja ne meidän kanssa yhteistyötä tekevät firmat hyötyvät tästä huomattavasti enemmän kuin me, me saadaan pari vaatetta mutta he saavat parhaimmillaan satoja uusia asiakkaita nettikaupalleen, eli en oikeen ymmärrä sun kommentin pointtia.

      Poista
    2. hahhah, sä et ano tiiäkkään kuin paljon menee aikaa blogin asioita koskeviin juttuihin.. Ja eihän ole pakko lukea blogia, jos ei siitä pidä ?
      Karoliina oon kans lähipäivinä kattellut, että on tullut aika paljon yhteistyö-postauksia, mutta en ota sitä niinkään pahasta. On kiva tietää millasta palvelua ja tuotteiden laatua joillain kaupoilla on. :-) Ja myös sekin, että kun noita yhteistyö-postauksia on tullut aika reippaasti, niin tiiän itse bloggaajana, että niitä 'normaaleja' postauksia tuppaa tuleen aika harvakseen, kun niihin menee myös aikaa + yleensä yhteistyöpostauksissa on tietty aika, mihin mennessä se pitää olla julkaistu <-- tuon takia saattaa laatukin postauksissa olla vähän hutaistumpi.. :-)

      heh kiva jos sait jotain selkoo! :D

      Todella kiva blogi ollut silti alusta lähtien! Tsemmppii♥:-)

      Poista
    3. Niimpä, en vois enemmän samaa mieltä! Kiitos paljon! :-)

      Poista
    4. tarkoitin lähinnä sitä että miksi vtussa ulisette joka bloggaaja siitä kuinka lukijoita muka ärsyttää yt-postaukset yms. ei teitä kukaan pakota tekemään sitä yhteistyötä. jos se kerran on niin kauheeta?

      Poista
    5. Minä en ainakaan nyt pysy kärryillä että mitä yrität näillä kommenteillasi sanoa :D jos nuin paljon ärsyttää niin miksi ylipäänsä luet niitä blogeja? Helpompi ois vaan vaihtaa sivua? :D

      Poista
    6. anonyymi 20.17, en missään vaiheessa sanonut että en pidä tästä blogista? : DD mua vaan ärsyttää se että jokikinen bloggaaja joka on yhteistyössä jonkun firman kanssa valittaa tästä samasta asiasta mistä karoliina nyt.

      Poista
    7. Enkä minä väittänyt ettet pitäisi tästä blogista :D lähinnä tarkoitin että jos niin ärsyttää niin aina on sekin vaihtoehto että hyppäät kyseiset ärsyttävät postaukset yli ja annat olla :D säästytään kaikki tällaselta tyhjänpäiväseltä kommentoinnilta :)

      Poista
    8. Anonyymi 1.02, ai et väittänyt ;) no, ainoa turha kommentoija tässä olet sinä... :D

      Poista
  10. Mä itseasiassa ihmettelen, miks ihmisiä edes haittaa yhteistyöpostaukset! Mun mielestä ne on ihan oikeasti yhtiä parhaista postauksista, koska itse ainakin tykkään kovasti saada kaikkea uutta ja kuulla uusista kaupoista, tms. Mua myös kiinnostaa kuulla bloggaajan mielipide vaatteisiin/saamaansa asiaan ja nähdä niitä kuvia tuotteista tai vaatteista. :D Monen mielestä varmaan outoa, mutta me ihmisethän ollaan erinlaisia. Tää on sun blogi ja sähän saat tehdä mitä haluat! :) Kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti sun Californian matkasta tulee ikimuistoinen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkään niistä just niitten vaatteiden ja uusien tavaroiden takia, oon vissiin sen verran materialisti että ne jutut kiinnostaa eniten! :-D Kiitos paljon ja mä uskon että siitä tulee ihan huippu reissu!

      Poista
  11. Ja mä en ilman blogeja ees tietäs näitä kyseisiä nettikauppoja että yhteistyöstä on myös hyötyä lukijoille jos lukijatkin haluavat näitä ''erilaisempia'' vaatteita eikä aina niitä samoja vanhoja ryysyjä samoista kaupoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Etkä sä sais sillon lainailla näitä mun vaatteita... :-D

      Poista
  12. Tää on niin totta ja komppaan ihan täysin! Mä ite tykkään tehdä ja lukea yhteistyöpostauksia, enkä ymmärrä mistä sitten lähtee se iänikuinen valitus niistä, tosi outoa. :-D Yhteistyöpostauksethan on yleensä oikeastaan vähän samanlaisia kuin ostospostaukset, enkä mä ainakaan nää niissä mitään pahaa? Tosi hyvä postaus ja tiivistettynä oikeestaan siihen kaikkeen mitä munki päässä on pyöriny, hyvä! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään oikeastaan ymmärrä tätä valitusta, jos niitä postauksia tulee vain silloin tällöin eikä jatkuvasti. Haha, mä näköjään puhuin nyt aika monen bloggarin puolesta! :-D

      Poista
  13. Mä oon jo jonkin aikaa lueskellu sun blogia, ja ei mua yhtään oo häirinny nää yhteistyö postaukset. Ne on musta just tosi kivoja lueskella! Pakko munkin sanoa, oot kyllä tosi asiallinen! :-)
    Jatka samaan malliin, sulla on ihana blogi :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Haha kiitos paljon, asiallisuuteen mä pyrinkin :-)

      Poista
  14. Et ole koskaan puhunut meikeistä, joita käytät. Käytätkö meikkiä ja jos käytät tekisitkö postauksen?:3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En olekaan, ja se johtuu siitä etten käytä muuta meikkiä kuin ripsaria ja kulmageeliä! :-)

      Poista
    2. hei minkälaista kulmageeliä käytät? ja mistä oot ostanu? :) onko hyvä?

      Poista
    3. Lumenen Eyebrow Shaping Wax - geeliä! Sitä löytyy oikeastaan kaikista kaupoista, esim. Anttilasta, Prismasta jne. On tuo hyvää, mä oon ainakin tykännyt! :-)

      Poista
  15. On ihan totta että sinunkin blogissa on jonkun verran yhteistyöpostauksia, mutta silti oon aina tykännyt sun blogista just sen takia, että täältä löytyy kyllä paljon muutakin ja erottuu sen takia joukosta :)

    VastaaPoista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8