CALIFORNIA 2014

Mua Instagramissa seurailevat saivatkin jo eilen vinkin tämän postauksen aiheesta, nimittäin tämä tyttö suuntaa kesällä Californiaan kielimatkalle kolmeksi viikoksi! Mä päätin tehdä aiheesta ihan oman postauksen, koska tämä kuitenkin tulee olemaan paljon esillä täällä blogissa kevään aikana. california Tarkemmin ottaen mä menen Long Beachiin joka sijaitsee lähellä Los Angelesia. Mä menen asumaan asuntolaan, koska mä koin se itselleni isäntäperhettä paremmaksi vaihtoehdoksi. Matka varattiin ennen joulua, ja siitä lähtien mä oon odottanut innoissani että pääsen vihdoin kertomaan tästä teillekin! Mä sovin itseni kanssa että teen tämän postauksen kun lähtöön on vielä enää 100 päivää, ja nyt se päivä on vihdoin koittanut!  Mun kurssi sijoittuu siis aikavälille 18/6-8/7, eikä tuo on ajankohta voisi olla musta yhtään parempi! california Mä olen jo monen vuoden ajan halunnut lähteä kielimatkalle jonnekkin päin maailmaa, ja joulukuussa mun unelma vihdoin toteutui! Mulla oli vaihtoehtoina New York, Los Angeles ja Long Beach. Lopulta mä kuitenkin päädyin Long Beachiin, koska länsirannikko houkutteli paljon itärannikkoa enemmän ja asuntola-asuminen taas voitti isäntäperheen. Mun iskäkin oli tyytyväinen mun valintaan, koska iskä on itse ollut mun ikäisenä jenkeissä kesävaihdossa. california Ja mitä mä odotan mun matkalta? Paljon uusia tuttavuuksia, ihania kokemuksia, shoppailua, aurinkoa ja unohtumattomia hetkiä. Matkaa varten on säästetty jo useampi kuukausi ja säästäminen jatkuu koko kevään. Eihän lähtöön ole loppujen lopuksi kovin pitkä aika, lähtö on jo kesäkuun puolessa välissä! Kurssimuotona mulla on International, eli mun kurssilla on ihmisiä kaikista mahdollisista maista, mikä on paljon kivempaa kuin pelkässä suomalaisporukassa hengaaminen! Kielitaidolle tulee oikeasti käyttöä  ja sitä mä odotankin paljon. Englanti on aina ollut mulle vahva ja helppo kieli, joten on huippua päästä vihdoin käyttämään sitä ihan oikeassa ympäristössä!california Mun matkaan tulee sisältymään kaikkea kivaa Disneylandista San Franciscon reissuun, ja tuskin maltan odottaa sitä päivää kun kone viimein lähtee kohti Yhdysvaltoja! Mä olen My Ef:ssä ja Facebookin ryhmissä jo tutustunut mun kurssilaisiin, ja en malta odottaa että pääsen tutustumaan kaikkiin ihmisiin paremmin! Ja matkaan mä olen tosiaan lähdössä yksin, joten kokemuksesta tulee vieläkin jännittävämpi ja parempi! Tätä koko matkaa ajatellessa innostun niin että kirjoittaminenkaan ei meinaa sujua, hahah. Mä en malta odottaa kesäkuuta ja tätä matkaa, se tulee varmasti olemaan elämäni parhain kokemus! 

36 kommenttia:

  1. Ite olin viime kesänä 2 viikkoa Maltalla, ja voin sanoo et EF osaa kyllä asiansa ! Asuntola oli miulle just kans se oikee vaihtoehto ja koko reissu oli iha uskomaton. Sain ihan sikana uusia kavereita ja kokemuksia enkä kyllä vois kuvitellakkaan vaihtavani sitä reissuu pois. Aluks miuta pelotti hirveesti et kaks viikkoo on tosi pitkä aika ja entä jos jäänki iha yksi, mut se meni niiin nopeesti. Tota reissuu kannattaa odottaa, tulee varmasti unohtumaton :-) ei siellä ehkä kieltä niinkään oppinu, mut sain tosipaljon rohkeutta englannin puhumiseen ja käyttämiseen !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, tuo kuulostaa niin kivalta! Kiva että sulla on hyvä kokemus EF:stä :-)

      Poista
  2. saat kokea heinäkuun neljännen päivän :O voin sanoa sen että chigagossa päin oli aivan hullua silloin, ja varo raketteja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep niin saan, ootan sitä niin paljon! :-)

      Poista
  3. Vautsi, tulee varmaa oleen upee kokemus!:) Itekki oon jo kauan haaveillu päästä amerikkaan, mut ehkä vielä joskus:) Ja muuten mikä on sun instagram nimi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tulee, etköhän säkin sinne vielä joskus pääse! Ja kkaroooo on insta :-)

      Poista
  4. eikä, mä itsekin haluisin niiin lähteä kielimatkalle yksin, ja vielä asuntolaan! oon kyllä kateellinen haha :D uskon että tosta tulee ikimuistoinen reissu!
    itse en osaa oikeastaan yhtään englantia, taitaa mun kielimatka haaveet jäädä siihen :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan niin! Ei tuon takia kannata luopua haavestaan, siellähän sitä kieltä nimenomaan oppii :-)

      Poista
  5. Mä haluisin ihan hirveesti lähteä vaihtoon tai sit kielimatkalle mut mun englanti ei oo kovin hyvä niin en tiiä pärjäisinkö siellä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä varmasti pärjäisit! Siellähän jaetaan porukka ryhmiin kielitaidon mukaan joten pääsisit oman tasoiseen ryhmään niin ei ainakaan tulis turhia paineita tai mitään :-)

      Poista
  6. Amerikka mun unelma <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 Ota sit paljon kuvii sielt: ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun myös! Ja varmasti otan niin paljon että lopulta kyllästytte niihin :-D

      Poista
  7. Mä olin viime vuonna myös Long Beachilla ja voin sanoo et elämäni paras kokemus. Eka tietty jännitti mut tietyl taval jo se teki porukast läheisen ku kaikki jännitti ja fiilisteli yhes :D Ota kaikki irti, se kolme viikkoo menee tosi nopeesti. Ihanaa kielikurssia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihanaa, varmasti otan kaiken irti siitä reissusta! Kiitos :-)

      Poista
  8. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  9. Hei ihana lukea, että joku muukin on lähdössä kielimatkalle! Itse tosin lähden vasta ensi vuonna ja olen kuukauden, mutta kohde on sama.
    Mulla on kans justiin sama homma, että englanti on ollut aina mulle helppoa ja se on myöskin ihan miettimättä se vahvin kouluaine ja kieli, mikä tulee olemaan mun tulevaisuudessa läsnä joka ikinen päivä. Ja kun mikään ei riitä ja oon kauheen nälkänen oppimaan vain lisää ja lisää, niin kielimatka osottautui täydelliseksi vaihtoehdoksi. Oppimisen lisäksi kirsikkana kakun päälle tulee ne mahtavat kokemukset ja se hauskanpito! Sulla tulee olemaan ihan parasta! :)

    Voi vitsi, ihan itekki tässä innostun, kun oon niin ilonen ja onnellinen sun puolesta! Joka ikisellä pitäis olla mahdollisuus toteuttaa jotain mitä haluaa. Kaikki ei siihen pysty, mutta sinä, minä ja moni muu saadaan olla kiitollisia omasta asemastamme!
    Ihanaa reissua sulle ja nauti joka ikisestä hetkestä!! ♥

    http://bageingandlifestyle.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että löytyy muitakin kielimatkalle lähtijöitä! Mäkin oon aina tykännyt enkusta ja puhun sitä tosi mielellään, sekin on yksi syy miksi tuonne lähden! Ja niimpä, se tulee olemaan kaiken kaikkiaan varmasti mahtava kokemus! Haha voi kiitos paljon ihana, mäkin innostuin jo sun puolesta! Toivotaan että meillä molemmilla tulee olemaan aivan mahtava kielimatka :-)

      Poista
  10. http://kiasblogjustgowithit.blogspot.fi/2014/03/la-video.html?m=1

    http://kiasblogjustgowithit.blogspot.fi/2014/03/usa-california-los-angeles.html?m=1

    Käyppä kattomassa tuolla blogissa! Ihana video ja postaus ton tytön viimekesän kielimatkalta :) saisit ehkä vähän lisäinffoa tulevasta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä luenkin Kian blogia ja olen lukenut kaikki nuo postaukset, kiitos kuitenkin vinkistä! :-)

      Poista
  11. oi vautsi!! ite lähden brightoniin 19.6. ja kyllä alkaa vähän jo itkettään onnesta kun siihen on tänään se 101 päivää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, ei siihen ole kuin muutama kuukausi! Hyvää reissua sulle! :-)

      Poista
  12. vautsi upeeta!:) voi kun ittekki uskaltais lähteä!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ehdottomasti lähteä jos on tilaisuus siihen! :-)

      Poista
  13. Aivan ihania kaikki kuvat <3 Kiva postaus :)

    VastaaPoista
  14. Vau ihan mielettömän upeeta! :o :)

    VastaaPoista
  15. mikä sun instagram on?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. karoliinan insta on kkaroooo ;)

      Poista
  16. miks et halunnu isäntäperheesee?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Campusmajoitus tuntui paljon vapaammalta ja kivemmalta vaihtoehdolta :-)

      Poista
  17. Mä en nyt ihan tarkkaan muista mutta olisikohan joku Ella Jaatinen (en minä) tulossa myös sinne.

    VastaaPoista
  18. Kiva kuulla! Sieltä sitten paljon postauksia!

    http://pinjavera.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  19. Eikös se smiling allowed blogin pitäjä, juulia, oo kans tulossa tolle samalle kielimatkalle? :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä, mutta kivaa jos muitakin bloggaajia on tulossa samalle kurssille! :-)

      Poista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8