IHONHOITOPOSTAUS

Aug. 2 at 07:18 PM Ehkä yksi toivotuimmista erikoispostauksista oli ihonhoitopostaus, joten se on nyt vuorossa tällä kertaa! Mä kerron teille ensin vähän siitä millanen mun iho on ja sen jälkeen esittelen tuotteet joita pääasiassa käytän. Mähän olen tosi laiska ihonhoidon suhteen ja meikkaamattomuuden takia pääsen siinä myös aika helpolla. Mun iho on aina ollut aika helppohoitoinen, koska se ei ole rasvainen tai kuiva ja epäpuhtauksia on harvoin. Mun iho on tosin melko herkkä, ja etenkin yläasteen alussa monet mun silloin käyttämät (liian tehokkaat ja kuivattavat) putsarit sun muut aiheutti mulle ihottumaa ja kirvelyä. Silloin et myöskään pystynyt käyttämään kuin tiettyjä rasvoja jos halusin välttyä punoitukselta ja kirvelyltä. Nykyään mun iho on oikeestaan normaali, pystyn käyttämään mitä tahansa rasvaa tai puhdistusainetta ihan ongelmitta. Mähän en tosiaan käytä meikkiä ja "Etkö käytä meikkiä?/Mikset meikkaa?" on varmaan mun blogissa toisiksi eniten kysytty kysymys :-D Syy tähän on yksinkertaisesti että 1. en jaksa 2. meikkivoiteen laitto ihon päälle ällöttää ja tuntuu ettei iho pysty hengittämään siellä alla 3. iho pysyy paremmassa kunnossa ja on terveemmän värinen. Tottakai välillä tuntuu että naama näyttää valjulta/väsyneeltä/muuten vaan hirveältä ilman pakkelikerrosta, mutta en siltikään en jaksa laittaa meikkivoidetta. Tätä moni ei varmaan tiedä, mutta 6-7-luokilla käytin meikkivoide + puuterikerrosta päivittäin, kunnes kyllästyin ja lopetin niiden käytön. Siinäpä oli pieni stoori mun ihosta, nyt sitten tuotteisiin joita käytän. Sen verran vielä, että mä pesen päivittäin kasvot pelkällä vedellä, eli en käytä mitään puhdistusaineita. IMG_1193 Tuossa yleiskatsaus kaikkiin tuotteisiin, ja tämän jälkeen selitän jokaisen tuotteen kohdalla tarkemmin että miten ja mihin sitä käytän! skincare Alotetaan putsareilla. Mikäli mulla on ripsaria tai kulmakynää, mä puhdistan ne tuolla Lumenen vedenkestävän meikin puhdistusaineella. Jos mulla on taas ollut esim. meikkivoidetta, putsaan sen tuolla ACO:n puhdistusvaahdolla. skincare Mulla ei ole oikeastaan hajuakaan, mihin tää tuote on tarkoitettu, mutta mä käytän sitä "spot treatmenttina" eli käytän tätä suoraan epäpuhtauksien päälle jolloin ne häviää yön tai parin aikana! Tää on mun iholle ihan ihmeaine, oikeastihan tää on tarkoitettu akneihon hoitogeeliksi mutta mulla se toimii tehoaineena. skincare Seuraavaksi on vuorossa kosteusvoide, joka onkin ihonhoidossa tärkein tuote mulle. Mulla on tällä hetkellä menossa toinen tuubi tuota Dr. Hauschkan Ruusuvoidetta, oon kyllä todellakin tykännyt siitä! Tuo on mun iholle just sopivan kosteuttavaa ja tuo myös rauhoittaa mun ihoa. Ainoa miinus on oikeastaan tuossa oleva ällöttävä ruusun tuoksu, johon oon tosin jo melkeen tottunut. Jos joku ei tiennyt, niin mä vihaan yli kaiken ruusujen tuoksua, vaikka se onkin mun lempikukka! Ristiriitasta, heheh. Olisittepa nähneet miten nyrpistin nenää tuota ekaa kertaa levittäessä :-D skincare Toisena kasvo- ja vartalorasvana mulla toimii tämän Nivean Soft - voide, joka on myös ihan hyvää. Ostin tuon Tallinnasta koska mulla ei sillä hetkellä ollut ollenkaan kosteusvoidetta mukana, ja osuin ilmeisesti nappiin tuota voidetta valitessa! Tuo on aika samanlaista kuin tuo Dr. Hauschkan, imeytyy ehkä vähän hitaampaa ja tälle tulee ehkä enemmän käyttöä sitten talven pakkasilla.
skincare Vartalon kosteutukseen mulla on monia eri tuotteita, mutta on mun ehdottomiksi suosikeiksi on muodostunut nuo Body Shopin vartalovoit. Tuo kookosvoi mulla on ollut jo varmaan 3 vuotta, enkä ole vieläkään saanut siitä käytettyä kuin vähän yli puolet! Tuo on aivan ihanan tuoksuista ja tosi kosteuttavaa, ehdottomasti parhain voide mitä mulla on ikinä ollut! Mä oon vaan sen verran laiska, että muistan levittää rasvaa muuallekkin kuin kasvoihin ja huuliin ehkä kerran kuukaudessa tai viikossa. Toinen mun rakkaus on tuo Body Shopin Chocomania vartalovoi, joka tuoksuu aivan täydelliseltä! En voi sanoin kuvailla, miten ihanan suklaiselle ja täydelliselle se tuoksuu ja miten paljon mulla tekis mieli syödä tuo koko purkki! Mutta pieni varoituksen sana: tuo rasva maistuu oikeasti aivan hirveän pahalle ja en suosittele ketään maistamaan :-D Mä onnistuin nimittäin kerran vahingossa saamaan tuota rasvaa myös suuhun(älkää kysykö miten) ja se poltteli inhottavasti... Tuo on myös ihanan kosteuttava ja jättää ihon mukavan pehmeäksi. skincare Huulia mä en oikeastaan hoida mitenkään muuten, kun kuorimalla silloin tällöin ja rasvaamalla niitä lähes koko ajan. Ostin tuon Lushin Bubblegum - huulikuorinnan Pariisista ja oon siitä lähtien käyttänyt tuota ahkerasti! Tuo on myös tosi hyvän tuoksuista ja onneksi myös maistuu hyvälle! skincare Huulirasvana mä käytän joko tuota EOS huulivoidetta, tai ihan perus vaseliinia. Vaseliiniin oon luottanut jo monta vuotta, ja se päihittää mennen tulle kaikki muut huulivoiteet, koska se sisältää vain yhtä ainesosaa. Tuo EOS huulirasva on mulle vähän uudempi tuttavuus, mutta olen todennut myös tuon todella hyväksi käytänkin nykyään tuota kokoa ajan, koska tuo pallopurkki on vaan niin söpö!
 Tässäpä oli siis minun ihonhoitopostaus, kertokaahan mitä tykkäsitte ja toivottavasti joku ehkä löysi vaikka uusia tuotteita testattavaksi! Mulle saa myös suositella jotain tuotteita jos teillä on myös herkkä iho ja olette kokeilleet jotain jota munkin kannattaisi ehkä testata! :-)  

27 kommenttia:

  1. ota kuva missä hymyilet silleei et näkyy hampaat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin just tulossa sanoon samaa!:D

      Poista
  2. Jos et tykkää meikkivoiteista kannattaa kokeille BB-voidetta tai CC-voidetta :) mäkään en tykkään meikkivoiteista, mutta esim. Lumenen CC-voide on ihanan kevyt ja jättää ihon freshiks! BB-voide saattaa olla vielä kevyempää, mutta käytän CC-voidetta, koska se on hitusen verran peittävämpää ja sillä lähtee punaisuus pois!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen noita joskus kokeillut mutta en tykännyt, tuntuu ihan samalta kuin laittais meikkivoidetta :-(

      Poista
  3. mäkään en tykkää yhtään käyttää meikkiä, muuta ku jossaa juhlissa ja joskus harvoin ku meen kaupungille :) paitsi ku mä ostin mun iholle sopivan bb-voiteen nii se ei kyl ollu yhtää "raskas" niiku meikkivoiteet yleensä on, nii oon sitä oppinu välil käyttämää ja vähä puuterii päälle mut ei muuta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no mä en oikeen tykänny siitä BB-voiteestakaan :-(

      Poista
  4. Mullakin on käytössä tuo lip scrub! Oon tykänny kovin, kunhan ei hinkkaa sitä niin hirveen kovin :-D

    VastaaPoista
  5. Mistä toi hoitogeeli on ostettu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kai ostettu apteekista tai jostain missä SebaMediä myydään, mä en valitettavasti tiedä :-(

      Poista
  6. Joo! Se on, paljon ihanempi tunne kun ihossa ei ole mitään, paksuu meikki kerrosta mutta just sen takia pyrin peseen aina! meikit naamasta vaikka kuinka väsytäs :-)

    VastaaPoista
  7. Kiva postaus!

    http://emmunjagemminblogi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  8. käytätkö ripsarii?

    VastaaPoista
  9. mist noit eos huulirasvoi saa ja paljo maksaa :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niimpä! ois kiva saaha tietää :)

      Poista
    2. mäkin haluaisin tietää mistä toi eos huulirasva on ostettu :)

      Poista
    3. Noita myydään ainakin Kicksissä, en nyt muista että mistä muualta noita löytyis :-)

      Poista
  10. mistä tollasta hoitogeelii sais?:)

    VastaaPoista
  11. Joku tuolla ehdotti testaamaan CC- tai BB-voiteita, mut en suosittele kumpaakaan. Itse erehdyin myös meikkivoiteita inhoava kokeilamaan kyseisiä vaihtoehtoja ja ne tuntu yhtä karsealta naamassa kuin perus meikkivoide. Sen sijaan mä suosittelen sulle mineraalimeikkipuuteria. :-) koostumukseltaan se on siis sellasta irtopuuteria ja se tuntuu ihanalta, kevyeltä, kasvoilla! Se myös peittää kohtalaisesti, mikä on ainakin mulle riittävä kun ei niitä epäpuhauksia ole hirveesti. :-)

    VastaaPoista
  12. no piiräksää kulmoi?:)

    VastaaPoista
  13. http://akipetteri.blogspot.fi/2013/08/top-6-blogit.html

    VastaaPoista
  14. Hei saanko käyttää banneriasi blogini postauksessa, kun teen postausta suosikki blogeistani? :)

    VastaaPoista
  15. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  16. Heippa,
    suosikki blogit postaukseni on valmis, joten olisi kiva jos kävisisit kurkkaamassa ja palaute olisi ihana juttu! :)

    http://its-about-trying-your-best.blogspot.fi/

    VastaaPoista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8