paris, j'adore

paris paris paris paris paris paris paris paris paris paris paris paris paris paris paris paris paris Nyt oon vihdoinkin kotiutunut tuolta reissusta, heräsin aamulla puoli neljä joten älkää ihmetelkö jos puhun sekavia :-D En voi muuta sanoa kuin että Pariisi on aivan ihana kaupunki ja todellakin ylitti odotukset! Usein kuulee puhuttavan, miten ranskalaiset saattaa olla vähän töykeitä ja ne ei suostu puhumaan englantia, mutta mulle tuli heistä täysin päinvastainen kuva. En oo missään muualla ollut tekemisissä yhtä kohteliaiden ja avuliaitten ihmisten kanssa. Esim kun me etsittiin äitin kanssa hotellia ranskalainen nainen jäi viideksi minuutiksi etsimään kartasta oikeaa katua, vaikka ei ollut edes pariisista. Ja vähän myöhemmin eräs nainen lähti ohjeiden antamisen lisäksi itse saattamaan meitä ja varmisti että löydettiin oikea paikka. No, se on totta että englantia varsinkaan vanhemmat ihmiset ei osaa, mutta onneks me puhutaan äitin kanssa molemmat ranskaa joten se helpotti asioita kummasti. Itekkin yllätyin miten hyvin se ranskan puhuminen sujui, vaikka myönnän kyllä että välillä sorruin puhumaan englantia ihan vain sen takia ettei tarvi sen kummemmin alkaa miettimään miten mikäkin asia pitää sanoa. Noiden kolmen päivän aikana me kerettiin tehdä ja nähdä aika paljon, mutta olisin jäänyt tuonne mielellään vielä vaikka viikoksi koska moni juttu jäi näkemättä. Eiffeliä ja Riemukaarta ei tietenkään voitu jättää väliin, ja yllätyin miten iso se Eiffel olikaan luonnossa! Mä kiipesin sinne ekalle tasanteelle ja sain otettua siellä ihania kuvia koko kaupungista. Äiti koitti saada mua lähtemään Louvreen, mutta olisin kyllästynyt siellä varmaan vartissa ja siinä olis mennyt hukkaan kallisarvoista shoppailuaikaa :-D Kauppoja tuli tosiaan kierreltyä tuolla ihan kiitettävästi, ekana päivänä kierrettiin Champs-Elysees, toisena käytiin La Vallee Villagen outlet-kylässä ja vikana päivänä kierreltiin Rue de Rivolia ja Les Hallesia. Mulla tuli molempiin jalkoihin niin järkyttävät rakot että en meinannu pystyä kävelemään tänä aamuna. Ostin vaatteita jonkun verran, niistä postausta sitten huomenna! Kaiken kaikkiaan oli tosi huippu reissu ja haluan ehdottomasti mennä Pariisiin vielä uudestaankin! Mulla riittäis kerrottavaa tästä reissusta vaikka kuinka paljon, mutta nyt on pakko mennä nukkumaan koska silmät ei meinaa pysyä auki.

36 kommenttia:

  1. Ihania kuvia ja näyttää tosi hienolta paikalta! :)

    www.onestepcloseriikka.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. mäki oon ollu Pariisissa - useemmanki kertaa ja voin kertoo ettet menettäny mitää ku et käyny Louvres, paitsi olihan se Mona Lisa ihan kiva nähä :)

    VastaaPoista
  3. ihania kuvia, pariisi on ihana paikka ! :)

    VastaaPoista
  4. upeita kuvia:) oon aina halunnu käydä pariisissa!

    http://staarsinsky.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Ihania kuvia, mäkin haluun Pariisiin! :)

    VastaaPoista
  6. ah vähänkö hienoja kuvia!!! kiva toi, että sulle jäi hyvä kuva ranskalaisista! oon elokuussa lähdössä tonne, en pariisiin kylläkään vaan nantesiin, vaihtoon, joten tykkäsin tästä postauksesta toosi paljon!! jos kiinnostaa mun vuosi, niin tuolta voi lueskella :) http://nelliplusfrance.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä itekki yllätyin miten ystävällisiä ne oli :)

      Poista
  7. mun mielestä louvre oli ihan mielenkiintoinen ! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vähän luulen että en olis tykänny siitä :-D

      Poista
  8. ihania kuvia ja ihana postaus! :)

    sallaslife.blogspot.fi

    VastaaPoista
  9. Hienoja kuvia! (: Ite kävin joskus yli vuosi sitten Pariisissa, mutta en ite saanu otettua mitään hienoja kuvia, ku oli perunakamera ja aurinko ei paistanu oikeen (tammikuussa). ):

    VastaaPoista
  10. aivan ihania kuvia vitsit haluaisin itekkin päästä käymään Pariisissa! Pääsisi vähän treenaamaan ranskan kieltäkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo haha sitä tuleekin treenattua siellä ihan kunnolla! :-D

      Poista
  11. upeita kuvia, oon ihan sairaa kateelline!:-D

    VastaaPoista
  12. upeitaa kuvia! itekki lähen pariisiin 2 viikon päästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kivaa, toivottavasti sulla on kiva reissu! :)

      Poista
  13. Kauhee ikävä tulee nyt pariisii!! :D Onneks pääsee parin viikon päästä :)

    http://maybejustonce-jenni.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  14. Mikä kamera sulla on???

    VastaaPoista
  15. Oon ittekki ollu pariisissa pari vuotta sitten, ihan uskomaton paikka! Oli varmaan mahtava reissu :)

    VastaaPoista
  16. Oii, tosi ihana postaus ja ihania kuvia! :) Itteeni kyl vähän jännittää ku oon huomenna lähössä Pariisiin ja mää niin inhoan lentämistä.. :D Mut se kyl vaikuttaa ihan mukavalta kaupungilta. :)

    VastaaPoista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8