pariisi kutsuu

paris paris Jos joku ei vielä otsikosta ja kuvista osannut päätellä, niin tämä tyttö suuntaa huomenna Pariisiin! Oon jo pitkään halunnu kertoa tästä teille, ja nyt vihdoin on se lähtöä edeltävä päivä. Me lähdetään huomenna aamulla ja tullaan takaisin perjantaina. Suunnitelmissa on koluta läpi mahdollisimman paljon kauppoja, ja tietty käydä läpi nämä pakolliset turistinähtävyydet kuten Eiffel-torni. Tämä päivä onkin mennyt pakatessa, oon tällä kertaa parhaani mukaan koittanut välttää mulle niin tyypilliset pakkausöverit "kyllä mä ihan varmasti tarvin mukaan kolmet eri farkut, vaikka ollaankin menossa rantalomalle!!". Oon myös selaillut nettiä ja tehnyt superpitkän listan kaupoista ja paikoista joissa olis kiva käydä. Jotenkin musta tuntuu, että lompakko taitaa ammottaa tyhjyttään tuon reissun jälkeen, mutta eihän se toisaalta haittaakaan koska Pariisissa pääsee käymään niin harvoin! Mulla jo valmiiksi hirvittää tuo ranskan puhuminen, ja manasinkin tänään että olisi pitänyt värkätä vähemmän puhelimella ranskan tunneilla. Konetta me ei oteta matkalle mukaan, joten todennäkösesti tää blogi hiljenee perjantaihin asti. Saattaa olla että kokeilen puhelimella postailua, mutta Instagramissa mua voi aina seurailla, koitan lisäillä kuvia sinne mahdollisimman paljon! Nick on siellä siis kkaroooo. Palailen sitten perjantaina kuvien kanssa, au revoir! Ja hei se vielä, että jos jollakin on jotain matkavinkkejä koskien kauppoja tai muuta vastaavaa, niin kertokaa toki! Mulla on huomenna neljä tuntia aikaa lueskella niitä lentokentällä :-)

21 kommenttia:

  1. Ite olin tossa alkukeväästä luistelujoukkueen kanssa, ja ihan uskomaton paikka, kamala ikävä takaisin! Ainakin jos joku niin se Eiffel-tornin huippu ja Notre Damen kirkko sisäpuolelta! Ja siinä Notre Damen vieressöhän on se rakkauden silta mihin parit ripustavat lukkoja, sieltä voi bongata myös turkoosin lukon missä lukee Secret Illusions, mikä joukkueen kanssa laitettiin :) Pariisin metro on kans ihan omaa luokkaansa, ja ne ihmiset jotka melkein jokainen ainakin tuijottaa jos on blondi... että varaudu ainakin huuteluun ja silmäniskuihin. upeaa reissua! en malta oottaa että nään reissukuvat täällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos pitkästä kommentista :) Tosiaan ainakin se Eiffel on ihan pakko nähdä! Haha sehän on vähän niin että joka paikassa meitä vaaleita suomalaisia tuijotetaan :-D

      Poista
  2. Oii, kerro sitten kaikki hyvät kaupat sillä mäkin oon pian menossa pariisiin ja haluisin tietty shoppaileen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu varmasti kerron, haha voin vaikka antaa mun listan sulle :-D

      Poista
  3. Oi, oon niin kateellinen sulle, mun yks unelmista ois päästä joskus käymään pariisissa/jossainpäin ranskaa :))

    VastaaPoista
  4. kannattaa mennä la defensessä olevaan kauppakeskukseen!

    VastaaPoista
  5. Hyvää matkaa sulle Karo! Mää haluaisin Pariisin koska mun äiti on käyny siellä.
    Pariisi on myös niin viehättävä paikka:) Tässä yks vitsi: Mikä oon maailman suurin riisi? Vastaa jos tiedät.

    T. Laura

    Ps. Sulla on ihana blogi + ihania kuvia:))
    Pps. Voisitko tsekata blogini?
    summerparadiselaura.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Hyvää matkaa! :-)
    Oon itse päässyt käymään Pariisissa. Ihan sairaan mahtava paikka!
    Eiffel tornissa suosittelen käymään, vaikka jonot saattavat joskus taittua neljään tuntiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on :) Jep Eiffel oli mahtava ja ei jouduttu jonottaan ollenkaan!

      Poista
  7. Pariisi on tosiaan aivan ihana paikka! Ja Eiffel tornilla meillä ei tarvinnut jonottaa ollenkaan kun me käveltiin ne portaat ylös. Jos haluaa mennä hissillä niin sitten saattaa joutua jonottamaan monta tuntia :)Ja siellä tosiaan on aika paljon niitä krääsä/matkamuisto kauppoja, mä ainaki ihan hullaannuin ku näin ne kaikki :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei meidänkään tarvinnu jonottaa koska menin ust sen takia portaita :-D

      Poista
  8. Pidä hauskaa ja nauti Parsiin nähtävyyksistä! :)

    VastaaPoista
  9. tulin just viime viikolla pariisista ja en olis halunnut enään lähteä :D ei kannata jännittää puhumista ite tein niin mut monissa kaupoissa ym puhutaan enkkuaki. kannattaa ottaa hyvä tukeva laukku ja oikeesti pitää siitä kiinni koska siellä pöllitään niitä tosi helposti. ei kannata myös iltasin mennä yksin kaduilla. ruokakaupoissa on tosi halpaa ainakin karkit ym. kaupat tosi kivoja itte tyhjesin lompakkoni ihan tyhjäks :D pidä hauska matka ! ^.^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään olis halunnu lähteä! Mullaki se ranskan puhuminen sujui tosi hyvin vaikka lähtiessä ajattelin että ei siitä tuu mitään :)

      Poista
  10. Oi oon kyllä niin kateellinen! Oon itekki käyny kahesti Pariisissa ja hirvee hinku takas!:-)Nähtävyyksistä Eiffel-torni on kyllä huippu ja jos on mahollisuus nii kannattaa kattoa sitä myös yöaikaan ku siihe syttyy valot , tosi ihanan näkönen! (: Muita mun suosikkeja on Riemukaari, jonka päällä on tosi hienot maisemat, Notre Dame niinku joku jo mainitsi kommentissaan, jos taide kiinnostaa niin Louvre ja sitten vielä Versailles! Ää voisin jatkaa tätä listaa vielä loputtomiin mutta taidan jättää nyt tähän. :D haha. + kaikki ne kaupat♥ Oho tulipa pitkä kommentti ja kiva jos jaksoit lukea. :-D Ihanaa matkaa!
    ps. Disney Land on kiva kans;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ei jaksettu lähteä kiertään muuta kuin Eiffel ja Riemukaari, joten ne muut jäi sitten seuraavaan kertaan :)

      Poista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8