sommartider hej hej

wednesday wednesday wednesday wednesday wednesday Tänään koulun jälkeen oli niin ihana ilma, että heti kotiin tultuani vaihdoin jalkaan shortsit, pesin peitevoiteen pois ja menin ulos. Sain tänään vihdoin myös mun kameran akun taas ladattua joten päätin samalla napsasta parit kuvat. Oli kyllä aivan ihanan lämmintä, viime aikoina on kyllä säät suosinu! Me käytiin tänään meidän luokan kanssa vesivoimalassa tutustumassa, ja samalla käytiin myös Auttinkönkäällä kävelemässä pitkospuuretki ja paistamassa makkaraa. Se vesivoimala oli ihan ok paikka, mutta pitkospuuretkestä ei oo mitään hyvää sanottavaa... Me mentiin se koko 3km puolijuoksua, siellä oli jättiläishämähäkkejä ja koko reitti oli yhtä tuskaa ballerinoilla ja rakko jalassa. Tänäänkin meinasin saada sydänkohtauksen, kun noita kuvia ottaessa tunsin miten joku kiipeää mun jalkaa ja kun katsoin niin hämähäkkihän se oli. Hyi. Kuten joku saattaa ehkä kuvistakin huomata, mun jokavuotinen rakas ystävä aurinkoihottuma on taas saapunut mua kiusaamaan. Sillon lauantain hellepäivänä ei tullu mitään, mutta sunnuntaina sitten tuli aivan järkyttävä ihottuma ja näytin pikkulapselta jolla on vesirokko. Muuten tää on jo helpottanut, mutta jostain kumman syystä mun kämmenet ja jalkapöydät(?) on edelleen kauttaaltaan ihottuman peitossa. En muuta viime päivinä tehnytkään kun manannut mun surkeaa elämää ja sitä, että tuntuu että oon oikeesti ainoa jolla on aurinkoihottumaa? Kaikki muut voi olla ilosena auringossa kun meikälainen raapii itteään ja koittaa peittää koko kehon vaatteilla :-D Ruskettumiseenhan tää ei vaikuta, eikä palamiseenkaan, onneks on silti ihan mukavasti tarttunut jo väriä pintaan :) Luojan kiitos tää tulee vaan kerran kesän alussa ja ens kesänä sitten uudestaan. Mutta nyt mun pitäis varmaan mennä suihkuun ja nukkumaan, oih ylihuomenna lähdetään kisoihin!

23 kommenttia:

  1. Mullekin tulee hirveen herkästi aurinkoihottumaa, varsinki käsiin. Aivan hirveen ärsyttävää :(

    VastaaPoista
  2. Mitä kameraa ja asetusta oot käyttäny näitä kuvia ottaessa?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Canon EOS 550D ja asetukset tais olla suunnilleen f/1.8 valotus 1/2500 ja iso 100.

      Poista
  3. oot niin luonnonkaunis:') antaisin mitä vaan sun ulkonäöstäs!
    ihana postaus taas kerran! ♥

    VastaaPoista
  4. noi shortsit on ihanat!! mistä ostettu?:-)

    VastaaPoista
  5. Mietin kans eilen kun melkeen itkin tätä kamalaa ihottumaa ja kutinaa että kärsiikö tästä ketään muu :'D

    VastaaPoista
  6. Ei hätää.mä ainakin kärsin aurinkoihottumasta joskus!
    viimevuonna ku oli ekat aurinkoiset säät ja menin ottamaan aurinkoa,niin naama ja kaula oli sen jälkeen ihottumas...
    MÄ en tiedä mikä siinä on että aina syksyllä ku alkaa koulut,niin mullla tulee kamala ihottuma naamaan joka ei meinaa lähteä pois millään konsteilla..:(

    VastaaPoista
  7. piti kysyy et onko sulla joku asetus tai säädäks ite sen tarkennuksen tai jotain ku saat tarkennettuu kuvat tollee et tausta jää sumeeks? itellä aina se taustaki jää ihan tarkaks ja tulee nii paljon rumemman näkönen :d

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos haluaa taustan sumeeksi, tarvitset valovoimaisen objektiivin, jonka f-luku on esimerkiksi f/1.4 tai f/1.8

      Poista
    2. Jep eli kuvaan useimmiten tolla pienimmällä eli f/1.8 aukolla ja sillä toi tausta jää pehmeeksi :)

      Poista
  8. Miks ihmeessä lähdit sellaselle pitkospuureitille ballerinoissa? :D

    Ihanan aurinkoista, täällä on kamalan kylmä ja sataa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, 3km ei ees oo pitkä... =D

      Poista
    2. En saanu aamulla converseja jalkaan niin päätin sitte kiireessä ottaa ballerinat :-D Ja ei olekaan, mutta niin kuin sanoin niin me mentiin se koko reitti puolijuoksua ja oli lämmin ja muutenkaan tuo metsässä tarpominen ei oo ihan mun juttu...

      Poista
  9. Ei toi ihottuma edes oo paha! :-D Mut ymmärrän tuskas. Mulla ei ennen koskaan ollut aurinkoihottumaa, sit joskus vitosluokalla sain sitä käsiin. Ok, se meni ohi, alright. Seuraavana kesänä ei sitte tullukkaa. Sit seiskal + kasil mun oli dekoltee iha ihottumas yää xd ja sit luulin taas päässeeni siit eroon. mut ny kahden vuoden jälkeen...................mul on reidet ja kädet ja selkä (kiitos eilisen auringonpalvonnan) iha täydes ihottumas xdd yääh vihaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans! Onneks se on lähteny mulla nyt viikonlopun aikana :)

      Poista
  10. Vastaukset
    1. oot vitun nolo eikö itelläs sit oo? jos ei nii oot kauhee kummajaine luuletko et niille voi mitää

      Poista
    2. Niimpä :-D Siihen luomien määrään kun ei kauheasti voi itse vaikuttaa.

      Poista
  11. Mullaki on kaulas aurinkoihottumaa ;( Mut koitan rasvata (kortisonia ja normaalii) sitä nii ei tarvii raapia iha verille ihoo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki laitoin sillon kortisonia, mut mulla on onneksi lähteny se jo pois! :)

      Poista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8