2012

Tässä olis tämä vuosi koottuna kollaaseihin. Koitin keksiä joka kuukaudesta päällimäisenä mieleen jääneitä asioita, osa on aika randomeja ja osa taas sellasia jotka tekin ehkä muistatte. Olin jo unohtanu miten paljon kaikkea tänä vuonna on tapahtunu! Toisaalta tää vuosi on ollu parhain ja tapahtumarikkain ikinä, vaikka toisaalta odotin tältä vuodelta enemmän. Toisaalta tää on ollu huippuvuosi, mutta toisaalta tänä vuonna on tapahtunu paljon tosi ikäviä juttuja jotka on varjostanu koko vuotta. Oon koko vuoden ajatellu että tää vuosi ei ole ollu mikään kauhean hyvä vuosi, mutta viime vuoteen verrattuna kaikki on ollu paremmin ja on tapahtunu paljon enemmän! Mun blogin kannalta tää on ollu huippuvuosi, mun lukijamäärä on varmaan kymmenkertaistunu viime vuoden alusta, oon saanu paljon uusia ihania lukijoita ja oon huomannu että bloggaaminen on se mun juttu. Oon kehittyny bloggaajana tosi paljon ja varsinki kuvaamisessa. Teen vielä erikseen postauksen siitä, mitä toivon ensi vuodelta ja mitkä on mun uudenvuodenlupaukset. Tästä pääsee viime vuoden vuosi kuvina-postaukseen. 2012 Tammi-maaliskuusta ei löytyny oikeen hyviä kuvia, koska kuvailin vielä mun pokkarikameralla. Tammikuussa ei tapahtunu oikeen mitään, oli tosi kylmä ja elämä pyöri lähinnä koulun ympärillä. En muista melkeen mitään tästä alkuvuodesta, mutta muistan että sain koulujen alussa kunnon inspiraation alkaa panostaan enemmän mun hiuksiin ja meikkiin. Alkuvuodesta vaihdoin mun blogin nimen ja osoiteki vaihtu.2012 Helmikuussa vietettiin koulussa ystävänpäivää, tästä kuukaudesta jäi vähän huonot fiilikset. Olin aika paljon rinteessä, meillä oli cheerleiri ja paljon riparitapaamisia. Olin tetissä sittarissa ja siellä oli kivaa.2012 Maaliskuussa olin jatkuvasti rinteessä ja subissa, intoilin kesästä ja ostelin vaatteita kesää varten ja haaveilin lomasta. Ostin muutenkin paljon vaatteita kunnes aloitin kuukauden ostolakon. Me käytiin koulun kanssa Luostolla laskettelemassa ja se oli hirvein reissu ikinä. Olin hiihtolomalla serkun kanssa Pyhällä, jossa kokeilin lautailua mutta vaihdoin suksiin koska kyllästyin hitaaseen vauhtiin ja kaatuiluun. Kuvasin pyhän reissusta tämän videon. Kävin äitin kaa Oulussa. Leikkasin mun hiukset ja tunsin itteni kaljuksi,2012 Huhtikuusta päällimäisenä on jääny mieleen se kun sain mun kameran. Postauksien kuvanlaatu parani huomattavasti ja postaustahti kiihty. Vietin paljon aikaa Vilman kanssa ja ostin paljon vaatteita kun ostolakko päättyi. Tein mun instagrammin ja blogiin ilmesty ensimmäiset iPhone-postaukset. Käytiin tyttöjen kanssa kattomassa Titanic 3D jota olin oottanu monta kuukautta.2012 Toukokuussa juhlin vappua hienoja(nykyään mun mielestä hirveitä) kuvia ottaen. Oltiin Nean ja Vilman kanssa Vilmalla ja otettiin paljon kuvia. May Madness-kisat oli Vantaalla ja kisamatka oli mahtava, otin paljon hienoja kuvia kisoista. Opettelin kuvaamaan mun kameralla. Koulussa oli taiteidenpäivä. Käytiin Nean ja Vilman kanssa kattomassa American Pie- luokkakokous ja myöhästyttiin sen takia harkoista ja pyöräiltiin urkalle monta kilometriä muutamassa minuutissa ja oltiin ihan kuolleita, haha. Ootin kovasti kesän tuloa mutta rovaniemelle sato vaan lisää lunta. Tämä blogi täytti 1.v. Vietettiin Nean ja Vilman kanssa kesän ensimmäinen (ja ainoa!) rantapäivä lammella. 2012 Koulut loppu ja olin niin ilonen että kesä vihdoin alko, vaikka kesäkuu olikin tosi sateinen ja kylmä kuukausi.  Päättäreinä kävin ravintolassa & kaksissa ylppäreissä joukkueen kanssa. Olin elämäni ekaa kertaa kesätöissä puoluekokouksissa. Oltiin joukkueen kanssa stunttailemassa rannalla ja heitin talviturkin uimalla jääkylmässä kemijoessa. Otin paljon kesäisiä kuvia, ostin paljon vaatteita ja söin paljon grilliruokaa. Innostuin norjalaisista blogeista ja luin muutenkin paljon blogeja, 100 lukijaa tuli täyteen. Vaihdoin blogin nimen nykyseen nimeen. Värjäsin hiukset mikä ei todellakaan ollu kannattavaa näin jälkeenpäin ajateltuna. Mun postausinto oli ihan huipussaa, saatoin tehdä jopa 3 postausta päivässä. Söin litroittain mansikoita ja olin koukussa Pretty Little Liarsiin. Vietin juhannusta Hannan kanssa yötivolissa mikä oli tosi hauska ja erilainen juhannus. 2012 Heinäkuu oli ehkä vuoden paras kuukausi. Olin Varkaudessa serkkujen luona, uin, söin, otin aurinkoa ja rentouduin ja juhlittiin serkun ylppäreitä ja rippijuhlia. Olin mökillä ja otin paljon kuvia. Kävin yöttömässä yössä Emma-Lotan kanssa. Me lähdettiin porukoitten ja Even kanssa Tallinnaan ja Helsinkiin, jossa shoppailin lompakon tyhjäksi ja ostin tosi paljon kivoja juttuja. Ostettiin Nean kanssa liput Justin Bieberin keikalle.  Tulin kotiin ja innostuin kuvaamisesta enemmän kaukolaukasimen oston myötä. Lähdin riparille ja harmittelin sitä miten loma loppuu kohta.2012 Olin riparilla mikä oli ihan kiva kokemus, oli konfirmaatio ja rippijuhlat ja mulla oli kauhea kenkä- ja hiuskriisi :-D Koulut alko, otin tosi paljon kuvia ja nautin viimisistä lämpimistä keleistä. Me vietettiin Nean ja Vilman kanssa mun synttäreitä Wingstonissa ja muutenki tytöt oli aika paljon meillä. Ostin 50mm:sen synttärilahjaksi itelleni ja kuvien laatu parani huomattavasti. Alotin mopokoulun ja ensimmäisestä teoriakokeesta tuli hylätty. Kävin paljon juoksemassa ja akroilin etupihalla. Kävin monta kertaa viikossa kaupungilla.2012 Syyskuussa vietin paljon aikaa kaupungilla shoppaillen, kävin myös paljon juoksemassa ja urheilin muutenkin paljon, kilpailin koulujenvälisissä urheilukisoissa. Syyskuussa otin mun mielestä parhaimmat kuvat koko vuonna, koska oli vielä ihanan valosaa ja 50mm oli jo tullu tutuksi. Innostuin kaikista tyylijutuista ja ostin uusia vaatteita. Koitin teoriakoetta uudestaan ja taas tuli hylätty. Haaveilin Vespasta vaikka mulla ei ollu vielä korttiakaan. Syyskuussa mun lukimäärä alkoi kasvaa tosi nopeasti. Vilmalla oli rippijuhlat. Meillä oli jengi-ilta joukkueen kaa.2012 Lokakuussa sato kaikkien yllätykseksi ensilumi, enkä tykänny yhtään ajatuksesta että talvi tulee. Meillä oli mahtava cheerleiri Luleåssa jossa oli tosi hauskaa ja opin paljon uusia juttuja, kuvasin Luleåssa tämän videon. Olin tetissä sittarissa ja siellä oli tosi kivaa ja parhaa ruuat. Otin paljon kuvia mutta se pimeys alko jo vähän haitata. Mun iPhone kävi reissun tampereella ja mulla oli varakännykänä aivan hirveä nokian kosketusnäyttöpuhelin. Kävin Oulussa kahesti viikon sisällä ja ostin sieltä paljon kivoja juttuja. Mun käteen tuli Luleåssa haavat jotka avautu aina uudestaan ja uudestaan. Blogin lukijamäärä jatko kasvamistaan. Lokakuussa sattu paljon kivoja juttuja :) 2012 Marraskuussa en tehny juuri muuta kun treenasin kisojen lähestyessä ja luin kokeisiin ja tein muita tylsiä koulujuttuja. Olin kiireinen ja en nähny kavereita ku harkossa ja koulussa. Treenasin kisoihin 24/7 ja panostin cheeriin muutenki tosi paljon, akro oli mun lemppari ja olin aina innoissaan menossa harkkoihin. Loukkasin mun käden just ennen kisoja. Kisat oli taas Vantaalla, matkat oli unettomia ja mentiin Helsinkiin shoppailemaan, josta palasin takasin melkeen tyhjin käsin. Kisat meni tosi hyvin ja juhlittiinki sitä myöhemmin joukkueen kanssa Wingstonissa. Mun postausinto laski koska oli pimeää ja en saanu kuvailtua kauheesti. 2012 Joulukuussa oli koulun itsenäisyyspäivän tanssiaiset ja kaupungin itsenäisyyspäivän juhlat. Kriiseilin mun mekoista ja kengistä, jotka tuli viikko juhlien jälkeen. Loukkasin mun kyynärpään harkoissa kuun alussa ja sen takia en pystyny treenaan koko loppukuuna, ton käden takia tuli juostua lääkärissä monta kertaa ja tuo on vieläki kipeä. Intoilin joulusta ja kuuntelin joululauluja 24/7 ja ootin joulua tosi paljon. Tein koulussa piparkakkutaloa ja se oliki aika mielenkiintonen projekti. Toisaalta innostuin kuvaamisesta ja toisaalta taas ajatuski siitä turhautti. 600 lukijaa meni rikki. Voitin Jumpinin jouluarvonnassa ja koon valitseminen tuotti vaikeuksia. Käytiin koulutusmessuilla ja lahjojen yössä tyttöjen kanssa. Alotin joululahjojen ostamisen muka ajoissa mutta silti piti tehdä 5 ostosreissua ja viimisin aatonaattona. Koulussa en jaksanu panostaa kokeisiin, mutta silti tuli hyviä numeroita paria ainetta lukuunottamatta. Viimiset viikot oli tosi rentoja ja olin helpottunu. Joululoma alko treenien osalta ja en enää tienny mitä teen maanantai-torstai ja sunnuntai-iltaisin. Olin koukussa karamellikaakaoon ja katoin paljon videoita youtubesta. Loma alko ja en ollu tyytyväinen mun ka:aan joka oli 8.8. Käytiin päättäreinä syömässä Wingstonissa. Vietettiin erilaista joulua kun aikasempina vuosina koska ukki ja veli puuttu. Sain kivoja lahjoja. Tulen viettään uv:n kotona, mikä on ihan ok koska oon väsyny ja ei ole mahdollisuutta viettää sitä niin ku haluaisin. 

30 kommenttia:

  1. heei asuks jossain lapissa päin?:)

    VastaaPoista
  2. miten sulla riittää aika harrastukseen sekä kouluun ? :D ja monesti viikossa sulla on harkat? :D tää postaus oli tosi kiva ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihan helposti, mulla on harkat vaan 3 kertaa viikossa :)

      Poista
  3. Oooo vähän ois ollu kiva nähä sut Varkauessa siis asun täällä!
    Mitä mieltä oot varkaudesta?
    Rovaniemeen verrattuna tosin on tällänen pikku kylä :D
    Ja sun blogi on ihana millä muokkaat kuvias:)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :-D varkaus on kiva paikka, tosi pieni kyllä mutta ite oon ainaki viihtyny siellä kesäsin :) ja muokkaan iPiccyllä

      Poista
  4. Tää kommentti ei nyt kyllä liity mitenkään tähän postaukseen, mutta menkööt. :)
    Oon lukenu jo jonki aikaa sun blogia ja tykkään tosi paljon kuvistasi ja tavastasi kirjoittaa. :) Postauksiakin tulee ihanan usein! Kuvat on hienoja ja hyvälaatusia, sinä olet kaunis ja pidän tyylistäsi. Sun blogista bongasin ne H&M:n 3/4-hihaset neuleetkin (pinkki ja valkonen) ja ostin itse samanlaisia ALE-ostosten lomassa. :)
    Tosi kivoja joululahjojakin olet saanut, toivottavasti uv:si tulee olemaan mukava ihan kotonakin. C:
    ~Karita

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitti paljon ihanasta kommentista! :)

      Poista
  5. ootko cheerissä nostaja vai nousija vaai takari? :-)

    VastaaPoista
  6. oot järjettömän kaunis tossa joulukuun vasemmas alareunas!

    VastaaPoista
  7. kuinka paljon käytät meikkiä ? :) oot super kaunis!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nykyään en melkeen ollenkaan, kiitos! :)

      Poista
  8. Tosi ihana tää postaus! Millä ohjelmalla muuten muokkaat kuvia? :)

    VastaaPoista
  9. Tästä postauksestasi huomaa, miten vääristynyt kuva sinulla on kuvien laadun suhteen. Tarkoitan siis sitä, että laatu ei parane, vaikka objektiivia vaihtaisitkin, ja sitä, että millä tahansa kameralla saa hyvän kuvan. Laatu ja lopputulos on kiinni vain kuvaajasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä tiedän sen kyllä, en tarkottanu tuossa siis sitä kuvien laatua siinä sanan varsinaisessa merkityksessä vaan että kuvista tulee paremman näkösiä, koska toi tekee pehmempää jälkeä, koska kohde erottuu tarkemmin taustasta ja tietty koska tolla saa valosempia kuvia. mietinki tossa kirjottaessa että miten asian muotoilisin mutta kyllähän tuolla 50mm:sellä saa parempia nyt talvella koska se on paljon valovoimasempi ku kitti :)

      Poista
  10. http://i-would-rather-be-sleeping.tumblr.com/post/39304516419
    ooks sä tässä?(: koska ihanku oisin nähny tän kuvan joskus sun blogissas xd

    VastaaPoista
  11. kiva postaus(: Noi toukokuun ja muutenki kuvat on just hienoja<3

    VastaaPoista
  12. tuo heinäkuu oikea ylhäällä on aivan ihana kuva! sulla on aivan huippu blogi :)

    VastaaPoista
  13. saikko siis sen mopokortin vai mite se meni?

    VastaaPoista
  14. Mistä noi sun laskulasit on? Ite etin nimittäin jotain ton tyylisiä :)

    VastaaPoista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8