miksi se uskoo, miksi se kärsii, mutta kestää?

dagensantrek tiistaaii9/10 dagensantrek dagensantrek tiistaaii9/10 aaa Tulipa sekalaisia kuvia taas vaihteeksi. Tänään koulun jälkeen innostuin taas kuvaileen, menin ulos ja otin tosi paljon kuvia ja mun sormet jääty ihan totaallisesti. Sitte niitä kuvia selatessa huomasin että kaukolaukasin oli tarkentanu väärään kohtaan ja eiku vaan uudestaan kuvaan. Siinä vaiheessa oli aurinkoki tietty menny jo pilveen. Hyi noita lehtiä löyty 5 mun hiuksista ja paidan allekki oli eksyny kolme :-D Oli tänään tosi rento päivä, tiistait on aina ihanii ku ne on niin lyhyitä päiviä. Meillä oli tänään se ruotsinkoe joka meni ihan hyvin, kai. Meidän koulussa on tällä viikolla sellanen kaupunkisotaturnaus(?) ja tänään mun luokka oli siellä pelaamassa joten me oltiin kattomassa ja otin vähän kuviaki mutta ne ei oikeen onnistunu. Mä en oikeesti ymmärrä miks, mutta mulla ärsyttää ihan järkyttävästi nää kuvat mitä mä nykyään otan. Kaikissa se muokkaus jotenki epäonnistuu enkä saa niistä kuvista sellasia ihanan valosia ja tarkkoja niinku haluaisin. Tietenki se johtuu myös siitä ettei enää oo kesä ja niin valosaa mitä ennen, mutta mun oikeesti pitää miettii tätä juttua koska tää ärsyttää tosi paljon ja sen takia mun postaustahtiki on harventunu.

16 kommenttia:

  1. sekalaisia?? ja hei haloo, onko mitään järkeä tehä asupostausta ja normia erikseen, kun kuvatkaan ei eroa toisistaan. En halua sanoa pahalla, mut oon tarpeeks katellu niin pakko sanoa..sun kuvat on aaaaina niin samanlaisia, yleensä puolvartalo(tai jokatapauksessa kuvia susta) missä poseeraat samalla lailla. Ota erilaisia kuvia ittestäs ( plussana tässä postauksessa noi kuvat kun istut ) kuvaa luontoa, maisemaa, jotain uutta ! en tiiä onko kukaan sulle koskaan sanonu, muttä mä aattelin nyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mä tiedän :( mutta mulla ei oo ikinä ketään kuvaamassa mua, ja jos on niin se on aina joku sellanen joka ei osaa tarkentaa tolla 50mm:sella, tai muutenkaan kuvata ja tuloksena on huonoja kuvia. mä joudun aina turvautuun tohon kaukolaukasimeen ja se tietenki rajottaa tosi paljon sitä millasia kuvia voin ottaa koska mulla ei ole jalustaa joten helpointa on vaan iskeä se kamera kaiteen päälle ja ottaa kuvia aina samassa kohdassa ja samalla lailla. ja mä oon just tarkotuksella vähentäny kaikkia "turhia" kuvia kuten just jotain luontokuvia, koska toisaalta niistäkään ei ihmiset sitte tykkää ja tulee kommenttia et "kuvaisit välillä jotaki muutaki ku kukkia XDXDD" mutta ymmärrän kyllä mitä tarkotit et vähän vaihtelua noihin kuviin ja sitä mä koitin tänään hakeaki noilla kuvilla :) mun pitäs vaan löytää itelleni joku hyvä vakkarikuvaaja nii sais vähän erilaisia kuvia.

      Poista
  2. Ompas kivoja syksyisiä kuvia :)

    http://the-nomi.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Karo... Vaikka mie oonki aika surkea kuvaamaan (tiedän sen) niin vapaaehtoinen kuvaaja ilmottautuu :) mutta siis minusta nää muokkaukset on ainaki hyviä että ne on minusta onnistunu :) tuun teille joskus kuokkiin koulun jälkeen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo sä voit olla mun uus hovikuvaaja! :-D

      Poista
    2. Joo ja sitte voin välillä nauraa sulle koska oon kiltti :D kaikella rakkaudella ;)

      Poista
  4. kiva postaus! :) miten saat muuten otsikon keskelle??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ja html-koodista oon tuon otsikon laittanu, googlettamalla löytyy paremmat ohjeet ku mitä multa sais :)

      Poista
  5. Tarkentaako kaukolaukasin ite nää kuvat jotain tiettyä nappia painamalla? :D Ja paljonko kaukolaukasin suunnilleen maksaa :D?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo tarkentaa, se siis ottaa ne kuvat ihan niinku normistikki mut sun ei tarvi koskea kameraan :) ja toi mun makso tallinnassa 25€ mut ainaki mun käsityksen mukaan se on suomessa vähän kalliimpi :)

      Poista
  6. ihania nuo syksyset kuvat! :)

    VastaaPoista
  7. Kivoja syksykuvia :) Muokkaatko kuvias miten?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ja muokkaan niitä aika vaihtelevasti, joskus gimpillä, joskus pixrl:llä mut yleensä ipiccyllä ja se miten niitä muokkaan niin vaihtelee aika paljon :)

      Poista

karoliina
1997
canon EOS 550D
18-55mm
50mm f/1.8